دلایل استفاده از جعبه اورینگ

دلایل استفاده از جعبه اورینگ

دلایل استفاده از جعبه اورینگ

این روزها بسیاری از تعمیرکاران و صنعت­گران با توجه به افزایش نیاز به حلقه­ های اورینگ به دنبال سفارش انواع این حلقه­ ها به صورت یکجا هستند. بنابراین مهندسان به تولید جعبه­ اورینگ پرداخته ­اند تا این نیاز افراد برطرف شود. به همین منظور ما در این مقاله تصمیم داریم تا درباره جعبه اورینگ بیشتر صحبت کرده و اطلاعات کاملی در رابطه با دلایل استفاده از جعبه اورینگ برای شما فراهم آوریم. در این مقاله به مزایای جعبه اورینگ، کاربر جعبه اورینگ، انواع جعبه اورینگ و … می ­پردازیم. همچنین در خصوص خدمات شرکت فنی مهندسی پارت پلیمر ملل برای تولید این جعبه­ ها صحبت می­کنیم. شما می­توانید برای رفع ابهامات و دریافت پاسخ سوالات خود با متخصصان شرکت پارت پلیمر ملل تماس گرفته و در ارتباط باشید.

کیت اورینگ یا جعبه اورینگ چیست؟

کیت O-ring از یک برچسب اورینگ یدکی و حلقه­ های اورینگ تشکیل شده است. این حلقه ­ها به عنوان آب­ بندی دایره ­ای شکل نیز شناخته می­شوند که به طور گسترده برای جلوگیری از نشتی استفاده می­شوند. آن­ها معمولاً در یک شیار قرار می­گیرند و بین دو یا چند قسمت فشرده می­شوند و در نتیجه یک مهر و موم در اتصالات ایجاد می­کنند.

کیت یا جعبه اورینگ مجموعه ­ای از حلقه ­های اورینگ با اندازه، شکل و طرح­ های مختلف می­باشد. با این وجود هر کدام از کیت­ های اورینگ مخصوص به یک نوع از اورینگ­ ها است. برای مثال کیت ­ها به صورت کیت اورینگ NBR، کیت اورینگ سیلیکونی، کیت اورینگ Viton و … دسته ­بندی می­شوند که به بررسی آن­ها در ادامه این مقاله خواهیم پرداخت.

چرا باید از جعبه اورینگ استفاده کرد؟

یکی از مهم­ترین دلایلی که باعث گروه­ بندی حلقه ­های اورینگ در یک جعبه شد بخاطر راحتی استفاده توسط کارگران گروه تعمیرات و نگهداری است. با توجه به اینکه اورینگ ­ها نسبت به کاربردشان از مواد اولیه گوناگون ساخته می­شود و ابعاد و اندازه آن­ها بسیار متنوع است، برای دسترسی بهتر و نظم بیشتر در دسته ­بندی آن­ها از جعبه اورینگ استفاده می­شود. ابعاد و اندازه این حلقه­ ها به طور معمول با توجه به اندازه ­های استاندارد تولید شده و حمل آن­ها با قرارگیری در این جعبه­ ها بسیار آسان­تر می­شود.

دلایل استفاده از جعبه اورینگ

مزایای جعبه اورینگ

استفاده از این جعبه ­ها یا کیت­ های اورینگ مزایای بسیاری دارد که در ادامه به برخی از آن­ها اشاره می­کنیم:

  • با توجه به اینکه این جعبه­ ها اندازه و اشکال مختلفی از اورینگ­ ها را شامل می­شوند، در صورت گم شدن هر حلقه­ ای می­توان به سرعت آن­ها را با نمونه مشابه در جعبه جایگزین کرد.
  • جعبه­ های اورینگ از مجموعه ­های بسیار با کیفیت حلقه­ های اورینگ تشکیل شده و برای نگهداری و حمل آسان به بهترین شکل سازمان­دهی می­شوند.
  • جعبه اورینگ با توجه به استاندارد های صنایع تولید می­شوند.
  • جنس بیشتر جعبه­ های اورینگ از لاستیک نیتریل مرغوب می­باشد.
  • با در دسترس بودن فوری حلقه­ های اورینگ مورد نیاز، زمان تعمیرات را کاهش می­دهد.
  • هزینه ­های نیروی کار را کاهش می­دهد (با توجه به اینکه زمان تعمیرات را کاهش می­دهد.)
  • کاهش هزینه­ های سفارش ­دهی
  • صرفه ­جویی در خرید های پی در پی به دلیل گم شدن یک حلقه
  • دسترسی آسان به همه حلقه­ های O-Ring به دلیل طراحی پلاگین مدولار.
  • دو شاخه‌ های شماره‌دار برای خواندن شماره حلقه­ ها و جلوگیری از افتادن آن­ها
  • حمل و نقل آسان
  • دارای جداول دقیق از مشخصات حلقه­ های اورینگ

جعبه اورینگ در چه شرایطی کاربرد دارد؟

با توجه به اینکه حلقه­ های اورینگ در صنایع و شرایط بسیار متنوع اعم از صنایع خودروسازی و پزشکی تا شرایط استاتیک و دینامیک کاربرد دارد، جعبه­ های اورینگ نیز در تمامی این موقعیت ­ها می­تواند یکی از ضروری­ترین و پرکاربردترین وسایل همراه تعمیرکاران و مهندسان باشد. این جعبه­ ها به گونه­ ای تولید می­شوند تا پرمصرف­ترین حلقه ­های اورینگ را در خود جای داده تا در مصارف مختلف، نیاز های فرد را برآورده سازد. حتی افرادی که به نگهداری از انواع موتور سیکلت و انواع خودرو، تعمیرات لوله کشی، پمپ، چرخ­دنده، بست و … می ­پردازند نیز می­توانند از این جعبه بهره ببرند.

ویژگی یک جعبه اورینگ باکیفیت چیست؟

داشتن یک جعبه اورینگ باکیفیت همیشه تمام نیاز های شما را در استفاده از حلقه­ های اورینگ برآورده می­کند. با این حال دانستن ویژگی­ های یک جعبه اورینگ باکیفیت ضروری است.

  1. حلقه­ های موجود در یک جعبه اورینگ باید در اندازه­ های استاندارد ساخته شده باشند.
  2. حلقه­ های اورینگ در یک جعبه اورینگ باید مقاوم و کاملا سالم باشند.
  3. مشخصات هریک از حلقه ­ها بر روی جعبه ذکر شده باشد.
  4. جنس خود جعبه اورینگ مقاوم و نسبت به جنس حلقه ­های اورینگ ساخته شده باشد.
  5. طراحی جعبه به گونه ­ای باشد تا از حلقه­ ها در برابر انواع آلودگی، نور و دما محافظت کند.
  6. دسته ­بندی حلقه ­ها به صورتی باشد که دسترسی به هر حلقه را در حداقل زمان ممکن سازد.

انواع جعبه اورینگ

کیت­ ها یا جعبه­ های اورینگ را می­توان با هر ترکیبی از اورینگ ­های استاندارد، اورینگ­ های متریک، حلقه­ های مربعی، حلقه­ های ایکس، حلقه­ های پشتیبان و … مونتاژ کرد. علاوه بر این، کیت‌ها می‌توانند برچسب‌گذاری سفارشی داشته باشند و همچنین دارای یک نمودار سایه همراه طراحی شده برای مطابقت دقیق با اندازه‌ های حلقه‌ های اورینگ باشند. انواع جعبه اورینگ با توجه به جنس حلقه­ های اورینگ درون آن دسته ­بندی می­شود. برای مثال:

  • جعبه اورینگ Viton
  • جعبه اورینگ نیتریل (NBR)
  • جعبه اورینگ FKM
  • جعبه اورینگ سیلیکونی
  • جعبه اورینگ EPDM
  • جعبه اورینگ HNBR

رایج ­ترین جعبه اورینگ کدام است؟

برخی از جعبه­ های اورینگ به علت جنس و نوع پرکاربردی که دارند از دیگر انواع رایج ­تر می­ باشند. از جمله رایج­ ترین جعبه­ های اورینگ می­توان به NBR یا نیتریل با سختی 70 و Viton با سختی­ های 70 و 90 اشاره کرد. نیتریل از جمله موادی است که امروزه به صورت وسیع در تجهیزات هیدرولیک و پنتوماتیک به کار برده می­شود. همچنین به بنزین، روغن و برخی حلال­ها نیز مقاوم است. در خصوص اورینگ وایتون (Viton) نیز باید اشاره کرد که برای شرایط سخت و محدوده دمایی وسیع، این حلقه­ های اورینگ بسیار کاربردی میباشند. آن­ها در برابر سوخت­ های نفتی، اغلب حلال­ها و مایعات هیدرولیکی مبتنی بر مواد معدنی بسیار مقاوم می­باشند.

دلایل استفاده از جعبه اورینگ

دلایل استفاده از جعبه اورینگ

خدمات شرکت فنی مهندسی پارت پلیمر ملل در خصوص جعبه اورینگ

پیش از این به مزایا و کاربرد های جعبه­ های اورینگ اشاره کردیم. با وجود این تفاسیر، شرکت فنی مهندسی پارت پلیمر ملل با تجربه و تخصص خود در زمینه تولید جعبه اورینگ فعالیت می­کند. این جعبه ­های اورینگ با بالاترین استاندار DIN7715 تولید می­شوند. همچنین در خصوص موارد خاص نیز بسته به سفارش مشتری، شرکت ما از مواد لاستیکی مانند HNBR برای جعبه ­های اورینگ یا پکینگ استفاده می­کند. شما می­توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با متخصصان و مشاوران شرکت تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را در اسرع وقت دریافت کنید.

سخن نهایی

در این مقاله اطلاعاتی درباره انواع جعبه­ه ای اورینگ، مزایای جعبه اورینگ، کاربرد این جعبه­ ها، رایج­ترین کیت ها و خدمات شرکت ما در خصوص تولید این جعبه­ ها بدست آوردیم. متوجه شدیم که این جعبه ­ها بر اساس جنس حلقه­ های اورینگ دسته ­بندی شده و شامل پراستفاده ­ترین اندازه ­های استاندارد می­شوند. همچنین از رایج­ ترین این جعبه­ ها به جعبه­ های اورینگ نیتریل و Viton اشاره کردیم. از مهم­ترین مزایای استفاده از این جعبه­ ها صرفه­ جویی در هزینه و زمان می­باشد. شرکت فنی مهندسی پارت پلیمر ملل مفتخر است که برای سفارش مشتریان با بالاترین کیفیت و بر اساس استاندارد های جهانی به تولید جعبه­ های اورینگ بپردازد. شما می­توانید از طریق متخصصان شرکت برای دریافت سوالات خود در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *