اورینگ های صنعت پزشکی

اورینگ های صنعت پزشکی

از آنجایی که صنعت پزشکی هر روز مواد دارویی جدید را معرفی می کند نیاز دارد که دستگاه های پیشرفته تر با کارایی بیشتر، کوچک تر استفاده گردد. به همین دلیل قطعات آب بندی از جمله اورینگ پزشکی  – اورینگ صنایع غذایی – اورینگ و واشر صنایع غذایی و دارویی باید قوی تر از همیشه مهندسی شوند تا پاسخگوی محیط ها و دستگاه های جدید باشند.

اورینگ های لاستیکی برای بسیاری کاربر های آب بندی در صنایع مختلف به خصوص صنعت غذایی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرند. دلیل آن هم دوام بالا، مونتاژ راحت، قیمت مناسب است.

موارد مصرف اورینگ در صنعت پزشکی :

اورینگ پزشکی وایتون – اورینگ پزشکی سیلیکون –  اورینگ پزشکی بوتیل و اورینگ پزشکی (NBR) اغلب موادی هستند که در صنعت پزشکی به دلیل مقاومت شیمیایی بالا، مقاومت حرارتی عالی و نفوذ پذیری در مقابل گاز ها برای ارتقا سلامت انسان ها از آنها استفاده می کنیم.

اورینگ های پزشکی مانند اورینگ وایتون معمولاً در دستگاه های مهمی از جمله: اورینگ تجهیزات تنفسی – اورینگ دستگاه های دارو رسانی – اورینگ پمپ ها – اورینگ دستگاه های انتقال مایعات دارویی – اورینگ دستگاه های انتقال مواد غذایی اورینگ دستگاه های اختلاط مواد غذایی – اورینگ دیگ های پخت در کارخانجات صنایع غذایی و بسیاری موارد دیگر استفاده می شوند.

اورینگ های صنعت پزشکی

یکی از مهم ترین عواملی که به طور کلی در صنعت برای اینکه دستگاه بدون نشتی کار کند باید در نظر گرفت. سایز و مواد تشکیل دهنده ی اورینگ است. گروه فنی مهندسی پارت پلیمر ملل با انباری وسیع از مواد اولیه و سایز های اورینگ از کوچک ترین سایز ها در حد میلی متر تا بزرگ ترین سایز ها در حد متر اورینگ مداربسته در سختی های مختلف (90 و 70 – 50 – 30) آماده همکاری با صنایع از جمله صنعت پزشکی و دارویی و صنعت غذا می باشد.

نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که :

با توجه به اینکه اورینگ پزشکی اغلب در تماس با بدن انسان می باشد، لازم است از مواد اولیه ی مخصوص بهداشتی (Medical grade) و غذایی (Food grade) که تاییدیه بهداشت (یا FDA) دارند تهیه می شوند و از لحاظ زیست سازگاری آزمایش می شوند (و همچنین تست usp و ISO10993 را بگذرانند.)  به این دلیل که برای بدن انسان مضر نباشد و با بافت های انسان یا مواد دیگر واکنش ندهد و ایمن باشد.

به دلیل حساسیت های صنعت پزشکی بسیار حائز اهمیت است که اورینگ ها با ظرافت کامل کار کنند تا اطمینان حاصل شود که نشتی، ترک خوردگی و یا خرابی وجود ندارد. به همین دلیل انتخاب مواد متناسب با محیط استفاده یک گام مهم در مهندسی الاستومر یک اورینگ بهداشتی است.

اورینگ های صنعت پزشکی

و نکته پایانی، آب بندی های گرید پزشکی باید مطابق استاندارد های سخت گیرانه ی ISO9001 و AS91000 در اتاق های تمیز (Clean room) و طبق استاندارد ISO10000 در کلاس های مختلف با توجه به نیاز و حساسیت قطعه در شرایط بهداشتی تولید شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *