موارد تاثیر گذار بر قیمت اورینگ

یکی از کاربردی ترین، در دسترس ترین و مقرون به صرفه ترین قطعه ای که برای آب بندی استفاده می شود، اورینگ است که اگر نگوییم در تمامی صنایع استفاده می شود به جرات می توان گفت در اغلب صنایع استفاده می شود.

و بلاشک قیمت آن در محصول تمام شده ی کارخانجات حائز اهمیت است. به همین دلیل سعی می کنیم در این مقاله به صورت مختصر نحوه ی قیمت گذاری و پارامتر های مهم در قیمت اورینگ را بررسی کنیم تا مصرف کننده در انتخاب خود سریع تر و راحت تر انتخاب کند.

  • مواد تشکیل دهنده
  • سایز و وزن اورینگ
  • تعداد و تیراژ اورینگ
  • بسته بندی

مواد تشکیل دهنده

با توجه به طول عمر مورد انتظار از اورینگ و حساسیت کارفرما – کارکرد اورینگ (ایستا – داینامیک) – محیط کارکرد اورینگ دمای کاری محیط، اغلب از بین بالای 50 نوع متریال برای ساخت اورینگ از یکی از چهار متریال زیر در تولید استفاده می گردد.

1 – NBR (اورینگ روغنی)

پرمصرف ترین ماده ای که در ساخت اورینگ استفاده می شود و علاوه بر قیمت مناسب، مقاومت خوبی در برابر روغن و دمای ( 130 تا 35- درجه سانتی گراد) دارا می باشد و اغلب به رنگ مشکی براق به فروش می رسد.

قیمت اورینگ

2 – Silicone (اورینگ نسوز)

یکی دیگر از موادی که در تولید اورینگ به وفور استفاده می گردد و بر پایه سیلیس تشکیل شده است. اورینگ سیلیکون اغلب به رنگ آجری و به دلیل مقاومت خوبی که در دمای بالا دارد به اورینگ نسوز اعتبار یافته است، که قادر به تحمل دما از ( 260 تا 50- ) سانتی گراد می باشد.

قیمت اورینگ

 

3 – وایتون ( Oring Viton )

وایتون اغلب در دما های بالا و محیط هایی که سایر پلیمر ها جواب خوبی نمیدهند استفاده می گردد. دمای قابل تحمل اورینگ وایتون ( 230 تا 50- ) درجه سانتی گراد است و اغلب در رنگ مشکی مات و سبز و قهوه ای تولید می گردد.

قیمت اورینگ

4 – SBR (اورینگ مصنوعی)

یکی از ارزان ترین مواد مورد مصرف در ساخت اورینگ است که پتروشیمی تخت جمشید در گرید پرمصرف 1502 و 1712 تولید می کند. این نوع اورینگ مقاومت خوبی در برابر حرارت و روغن ندارند.

سایز اورینگ

هرچه سایز یک اورینگ بزرگ تر باشد مسلماً وزن بیشتری دارد و همچنین پروسه تولید زمان بیشتری نیز لازم دارد.

تیراژ (تعداد) قطعه

صنعت لاستیک سازی نیز مانند سایز صنایع برای استارت زدن تولید یک قطعه و شروع تولید قطعه زمان زیادی احتیاج دارد بنابراین هرچه تعداد تولید اورینگ بالاتر رود. هزینه های تولید کاهش می یابد و قیمت تمام شده ی آن نیز به طبع کاهش می یابد. بنابراین قیمت 1000 عدد اورینگ با 100000 عدد با 1000000 تفاوت دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *