کاربرد قطعات سیلیکونی

قطعات سیلیکونی این روزها کاربرد بسیار زیادی دارند که استفاده  از این قطعات را میتوان در زندگی روزمره احساس کرد .

قطعه های سیلیکونی توانسته اند به بیشتر صنایع راه پیدا کنند و در واقع هر جا که مساله ی حرارت ، برودت وهم چنین عوامل محیطی باشد می توان نشانی از قطعات سیلیکونی را پیدا کرد .

از حرفه ها و مشاغلی که در آن استفاده از قطعات سیلیکونی بسیار رایج است می توان به حرفه ی شیرینی پزی که قالب های شیرینی پزی ، درز بند فر های تو کار از جنس سیلیکون هستند .

در صنایع خودرو سازی ، تیغه ی برف پاک کن خودرو  از قطعات سیلیکونی تشکیل شده است هم چنین می توان به درز بند و لرزه گیر پنجره ها اشاره کرد که در سرما بسیار پر مصرف و کاربردی هستند و آن هم به دلیل خاصیت انعطاف و برگشت پذیری بالایی است که این قطعه ها دارد .

در صنعت سیم و کابل هم قطعات سیلیکونی توانسته اند راه پیدا کنند و آن هم به عنوان روکش سیم و کابل مورد استفاده قرار می گیرند.

ترکیبی از کائوچو ، روغن و دوده بعلاوه ی افزودنی های متفاوت تشکیل دهنده ی مواد اولیه لاستیکی هستند که لازم است این مواد به صورت همگن و یکنواخت با یکدیگر ترکیب شوند و نکته ایی که در اینجا حائز اهمیت است و باید به آن اشاره کرد اختلاط مواد است که باید به صورتی انجام گیرد که از پخت مواد خام در زمان اختلاط جلوگیری شود .

قطعات سیلیکونی

الاستومر ها به گونه ایی هستند که نمی توانند دمای بالا را تحمل کنند ، هم چنین در دمای بالا قابلیت انعطاف ندارند و در برابر روغن از مقاومت خوبی برخوردار نیستند ولی در بین الاستومر ها قطعات سیلیکونی به صورت استثنایی هستند و دارای ویژگی های ممتاز بی شماری هستند که سبب شده است جایگزین خوبی نسبت به سایر لاستیک ها باشد و کاربری زیادی برای آن وجود دارد .

از ویژگی های مطلوبی که برای قطعات سیلیکونی می توان به آن اشاره کرد بدون بو و مزه بودن است که باعث شده است بتوان از این قطعه ها در صنایع غذایی استفاده شود .

از دیگر ویژگی هایی که برای قطعه سیلیکونی وجود دارد می توان به مقاومت بالا در برابر اثرات جوی اشاره کرد . هم چنین این قطعات قابلیت رنگ پذیری خوبی دارد و می توان رنگ های متنوعی را به این قطعه ها داد .

از خصوصیت های دیگری که برای این قطعه های سیلیکونی می توان از آن نام برد لرزه گیر بودن است .

ضد آتش بودن و هم چنین مقاوم بودن این قطعه ها در برابر سرما و گرما باعث محبوبیت این قطعه و کاربری بالای آن شده است و سبب شده است که در بیشتر حرفه ها بتوان از آن استفاده کرد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *