پکینگ خنک کننده برج

همه آنچه باید درمورد پکینگ برج خنک کننده بدانید!

همه آنچه باید درمورد پکینگ برج خنک کننده بدانید!

حتما شما هم پوشال های کولر را دیده اید وظیفه این پوشال ها افزایش تماس میان هوا و آبی است که درون کولر در جریان است. عملکرد این پوشال ها همانند عملکرد پکینگ مدیا در برج خنک کننده است. همانطور که میدانید یکی از مهم ترین بخش های موجود در برج خنک کننده قسمت پکینگ برج خنک کننده است. این پکینگ به افزایش تماس میان آب و هوا در نتیجه افزایش انتقال حرارت برج و در آخر بهبود کارایی آن کمک شایانی می کند.

استفاده از این پکینگ زمانی حیاتی می شود که سیستم شما دچار رسوب و گرفتگی شده باشد در این زمان استفاده از پکینگ مدیا باعث می شود مدت زمان تماس میان آب و هوا افزایش پیدا کند و با افزایش تبخیر، بیشترین آب را خنک کند. استفاده از این محصول در تجهیزات صنعتی مانند برج های اسیدی و کولر های سلولزی و … بسیار لازم و ضروری است. مجموعه پارت پلیمر ملل به عنوان ارائه دهنده انواع اورینگ وایتون در این مقاله قصد دارد به معرفی و بررسی انواع پکینگ برج خنک کننده، مزایا و کاربردهای آن بپردازد. تا انتها با ما همراه شوید.

معرفی انواع پکینگ برج خنک کننده

انواع پکینگ خنک کننده

انواع پکینگ خنک کننده

با توجه به میزان کارایی و عملکرد این پکینگ ها در دسته های مختلفی قرار می گیرند. بسته به نیاز و فضای شما انتخاب پکینگ برج خنک کننده مناسب کار آسانی نخواهد بود. اما به طور کلی این پکینگ ها از نظر مکانیزم به دو دسته تقسیم می شوند:

  1. اسپلش یا پاششی: این نوع پکینگ عموما در برج هایی که آّب آن دارای آلودگی زیاد است مورد استفاده قرار می گیرند. عملکرد این پکینگ به این صورت است که آب با فرآیند پاششی به قطره های ریز تبدیل می شود و با این کار سطح تماس میان آب و هوا به شدت افزایش می یابد. این نوع پکینگ گرچه نسبت به مدل فیلمی تبادل کمتری دارد اما از بروز رسوبات بیشتر جلوگیری می کند.
  2. فیلمی یا آبشاری: این پکینگ به علت این که دارای شش گوشه است به نام پکینگ لانه زنبوری نیز شناخته می شود. آب به صورت یک لایه بسیار نازک از سطح آن عبور می کند و از این طریق با هوا تماس پیدا می کند. این پکینگ به علت این که سطح تماس بیشتر و بزرگ تری دارد راندمان بیشتری نسبت به روش پاششی دارد. اما این محصول نسبت به رسوبات و آلودگی ها زیاد مقاوم نیست و برای محل هایی که آلودگی آب در آن ها بسیار زیاد است به درد نمیخورد.

بیشتر بخوانید: بررسی و معرفی پکینگ منجد دار

کاربرد های پکینگ مدیا در انواع تجهیزات صنعتی:

همانطور که گفته شد یکی از اصلی ترین موارد استفاده از این پکینگ ها در برج های خنک کننده است که وظیفه برقراری بیشترین تماس آب را با هوا بر عمده دارند. ممکن است به جای کلمه پکینگ، سطوح خنک کننده برج را هم شنیده باشید. علاوه بر درون برج های خنک کننده این محصول درون برج های اسید نیز کارآمد است. طریقه عملکرد آن در برج اسید به این صورت است که قطرات اسید را به صورت تخصصی خنک می کند و از میان قطرات آب و هوا آن ها را جدا می کند. همچنین از پکینگ مدیا در کولر های صنعتی و سلولزی نیز استفاده می شود. و جنس آن معمولا pvc است.

مزایای استفاده از پکینگ خنک کننده برج:

این محصول کاملا مناسب برای استفاده در آب های آلوده می باشد. و تمیز کردن و شستشوی آن بسیار آسان است. همچنین به علت وزن سبکی که دارد می تواند در کوتاه ترین زمان تعویض یا جا به جا شود. نصب پکینگ خنک کننده برج بسیار آسان است و تحمل دمای بالایی از آب داغ را دارا است.

چه زمانی نیاز است این پکینگ ها تعویض شود؟

زمان تعویض پکینگ خنک کننده برج

  • پیش از هر چیز باید چک کنید که نصب پکینگ توسط متخصص انجام شود. در صورتی که نصب این محصول درست انجام نشده باشد قطعا عملکرد و کارایی درستی را هم برای شما نخواهد داشت.
  • انتخاب یک پکینگ مناسب با نیاز های برج امری ضروری است. اما اگر مدت زمان طولانی است که از یک پکینگ استفاده می کنید باید توجه داشته باشید که به مرور زمان این محصول ممکن است دچار آسیب، انواع ترک ها و شکستگی ها شود. در این زمان برای بهبود عملکرد آن باید به فکر تعویض این قطعه باشید.
  • علاوه بر مورد قبلی در مدت زمان طولانی باید توجه داشت که ممکن است روغن و چربی یا سایر آلودگی ها روی پکینگ مدیا جمع شود. با تجمع این آلودگی ها ممکن است کارکرد آن کاهش پیدا کند. با تماس و دریافت مشاوره از یک متخصص ممکن است بتوانید تنها با چربی زدایی آن را تمیز کنید و نیازی به هزینه برای تعویض آن نباشد. ولی در مواقعی هم نیاز است که آن را تعویض کنید تا بتواند مانند قبل کار کند.
  • اگر دیدید پکینگ شما توانایی مطابقت با محیط و ماندن در دما و فشار معین و مورد نیاز شما را ندارد. و پس از مدت کوتاهی در عملکرد آن تغییراتی را مشاهده می کنید بهتر است آن را تعویض کنید.

بیشتر بخوانید: کاربرد اورینگ در صنایع سنگین

سخن آخر :

پارت پلیمر به عنوان ارائه دهنده و تولید کننده اورینگ nbr، اورینگ کالرز و سایر اورینگ ها در این مقاله به بررسی و معرفی پکینگ خنک کننده برج، مزایا و زمان تعویض آن پرداخته است. این پکینگ ها به دو دسته پاششی و آبشاری تقسیم می شوند که شما متناسب با نیاز کسب و کارتان باید بهترین آن را انتخاب کنید.

در انتخاب این پکینگ ها باید توجه داشته باشید که فضایی که قرار است پکینگ در آن استفاده شود چه میزان آلودگی دارد و چه مدت زمانی نیاز است دما و حرارت بالا توسط پکینگ تحمل شود. قیمت اورینگ ها بسته به شکل آن ها و میزان کاراییشان ممکن است متفاوت باشد.  اگر این مطلب برایتان مفید بود خوشحال  می شویم آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *