شناخت کاسه نمد

کاسه نمد قطعه ای است که مانند درز گیر عمل می کند و مانع از ورود گرد و غبار و خروج روغن می شود که نحوه ی قرار گرفتن آن ممکن است بین دو جسم ثابت یا دو جسم دوار باشد .

کاسه نمد با توجه به این که در کجا از آن استفاده می شود از مواد مختلفی تهیه می شود و این قطعه دارای جنس ضد خورندگی است تا بتواند در برابر محیط از خود مقاومت نشان دهد .

این قطعه از مواد پلاستیکی و فلزات مختلف تشکیل می شود و در برابر فشار و محیط قلیایی و اسیدی و … بسیارمقاوم است

کاسه نمد

عمر یک کاسه نمد به فاکتور های مختلفی بستگی دارد از جمله می توان به موادی که در ساخت کاسه نمد به کار رفته است اشاره کرد هم چنین شرایط محیطی در تعیین طول عمر کاسه نمد بسیار موثر است واینکه کاسه نمد را متناسب با کاربردی که دارد باید انتخاب کرد ، استفاده ی درست از این قطعه و اینکه صحیح آن را جا زد نیز در طول عمر کاسه نمد موثر است .

کاربرد این قطعه در هر کجایی که نشتی روغن وجود داشته باشه و یا اینکه امکان ورود گرد و غبار باشد  مورد استفاده قرار می گیرد .

در گزینش کاسه نمد عوامل متعددی دخیل هستند از جمله : جنسی که کاسه نمد از آن ساخته شده است ، نوع روان کاوی ، قیمتی که برای کاسه نمد وجود دارد و …

کاسه نمد در دو نوع وجود دارد که با توجه به کاربرد آن مورد استفاده قرار می گیرد ، انواع کاسه نمد عبارتند از : کاسه نمد مالشی و کاسه نمد غیر مالشی که هر کدام از آن ها دارای مزیت ها و معایب هستند .

کاسه نمد

مزیت هایی که برای نوع مالشی آن وجود دارد می توان به آب بندی کامل و از معایب آن به آسیب پذیری که در برابر ضربه دارد و گرمای زیادی که به وجود می آورد اشاره کرد.

مزایای نوع غیر مالشی عبارتند از در برابر ضربه مقاوم است و از معایب آن امکان نشت روان کار است .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *